علائم خرابی کولر ماشین

در این مقاله قصد داریم به 11 علائم خرابی کولر ماشین که بیشتر نمایان میشوند بپردازیم، وقتی فصل گرما شروع میشود بیشتر مردم به استقبال و سرویس کولر خودرو می‎روند.

گاها پیش آمده که هنگام استفاده از کولر ماشین احساس کنیم که کولر بازدهی سال قبل را نداره و در ابتدا فکر میکنیم که با استفاده مکرر حتما بهبود یافته و سالم تر میشود و امیدواریم که سرمایش کولر افزایش یافته و فصل گرم را سپری خواهیم کرد.

حالا با بررسی تیم فنی حافظ باتری و مطالعه این گزارش خواهید توانست علل خرابی های متعدد کولر خودرو را راحت تشخیص دهید.

پیشنهاد ما به شما

باتری البرز 70 آمپر معکوس

2,055,000 تومان2,055,000 تومانثبت سفارش، نصب فوری و رایگان

1. شارژ گاز کولر ماشین

اگر هنگام فعالیت و روشن بودن کولر صدای تخلیه و ریزش قطره ای آب (صدای فس فس) در زیر داشبورد شنیده میشود باید آگاه باشید که گاز کولر ماشین شما نیاز به شارژ (اصلاحا سر شارژ) داره که عدم توجه به این موضوع باعث فشار بیشتر به کمپرسور جهت پمپاژ با حداکثر توان شده که  ادامه این روند منجر به خرابی کمپرسور میشود همچنین  از علایم دیگر نیاز به شارژ کولر میتوان به همزمان سرد بودن دریچه کولر و گرم بودن دریچه دیگر اشاره نمود.

پیشنهاد ما به شما

باتری البرز 60 آمپر بلند

1,750,000 تومان1,750,000 تومانثبت سفارش، نصب فوری و رایگان

2.شارژ کامل گاز کولر خودرو با روغن

اگر کولر خودرو شما در صورت (روشن بودن دکمه AC) کار نمی‎کند که به احتمال زیاد کولر فاقد گاز میباشد چون در صورت نبودن گاز کولر در مدار روشن نمیگردد.

همچنین گاهی اوقات میزان سرمایش کولر خودرو کمتر میشود که امکان فاسد شدن و از بین رفتن کارایی گاز میباشد که در این مواقع کلیه گاز خودرو تخلیه سپس کمپرسور روغن کاری و مجددا شارژ انجام میشود.

پیشنهاد ما به شما

باتری البرز 200 آمپر

4,970,000 تومان4,970,000 تومانثبت سفارش، نصب فوری و رایگان

3.عدم تناسب فشار کمپرسور

اگر کولر شما پس از روشن نمودن استارت میکند و صدای تیک کمپرسور کولر شنیده میشود بدین معناست که کمپرسور سالم است ولی بلافاصله قطع میکند که در ابتدا با گیج از میزان فشار گاز داخل کمپرسور مطمئن و سپس به رفع مشکل اقدام میکنیم.

پیشنهاد ما به شما

باتری البرز 150 آمپر

3,760,000 تومان3,760,000 تومانثبت سفارش، نصب فوری و رایگان

4.عملکرد کلاچ کولر ماشین

اگر کمپرسور کولر ماشین فعال میشود ولی بعد از چند دقیقه به فعالیت ادامه نمیدهد میتوان در مرحله اول کلاچ کولر خودرو را بررسی کنید وقتی کلاچ ضعیف شود انتقال نیرو به کپرسور کاهش یافته و بازدهی نرمال را نخواهد داشت در ادامه باید به عملکرد بوبین هم توجه و بررسی کرد.در صورت استفاده از کولر و شنیدن صدای اضافه از داخل موتور باید هرجه سریع تر اقدام به تعمیر و سرویس کمپرسور کولر بپردازید.

پیشنهاد ما به شما

باتری البرز 50 آمپر

1,510,000 تومان1,510,000 تومانثبت سفارش، نصب فوری و رایگان

5.کمپرسور کولر نیمه سوخته

هنگامی که شما از داشتن گاز کولر خودرو خود اطمینان داشتین اما ولی کولر شروع به فعالیت نکرد باید توسط تکنسین مورد سنجش قرار بگیرد تا قطعات داخلی کمپرسور بررسی و تعمیر شود که با تجربه های سابق و کیفیت محصولات موجود و آسیب رسیدن به قطعات دیگر کولر ماشین توصیه حافظ باتری به شما این است که اگر کمپرسور کولر برای نیاز به لوازم اصلی و زیادی دارد و از تعمیر جزئی گذشته است نسیت به تعویض کامل کمپرسور اقدام نمایید به این علت که هزینه نگهداری و زمان بیشتری را از شما خواهد گرفت و حتی شاید عملکرد آن شما را راضی نخواهد کرد. در ادامه دلایل و علائم خرابی کولر ماشین را بررسی میکنیم.

عملکرد کولر ماشین

6.ترموستات کولر ماشین

زمانی که کولر خیلی زود اتوماتیک خود را قطع میکند میتواند از قسمت ترموستات کولر باشد که توسط سنجش پارامتر بررسی میشود.

7.عدم وزش باد خنک

زمانی که کولر ماشین روشن است اما باد از داخل دریچه به اتاق پرتاب نمیشود باید موتور تهویه فن که زیر داشبورد ماشین قرار دارد را مورد بررسی قرار داد البته به باید داشته باشید که اگر باد گرم هم از دریچه نیامد این موضوع صدق میکند یا به عبارت دیگر اگر باد گرم میامد باید طبق موارد که قبل تر گفته شد بررسی گردد.

8.خرابی اواپراتور کولر ماشین

هنگامی که بوی نامطبوعی کولر شما را اذیت میکند باید بدانید که قطعه ای بنام اواپراتور کولر دچار مشکل شده است و باید زوتر تعمیر و تعویض گردد از جمله موارد که با تاخیر در تعویض این قطعه بوجود میاد چرب شدن شیشه و اتاق خودرو از داخل میباشد و ملتهب و اذیت شدن گلو سرنشینان خودرو میباشد.

در ادامه میخواهیم عملکرد اواپراتور را مورد بررسی قرار دهیم؛

نصب و راه‌اندازی: اپراتور کولر ماشین مسئول نصب و راه‌اندازی صحیح کولر ماشین‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع است. این شامل نصب و اتصال لوله‌ها، کابل‌ها، دستگاه‌های کنترلی و سنسورها می‌شود.

تعمیر و نگهداری: اپراتور کولر ماشین مسئول تعمیر و نگهداری کولر ماشین‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع است. آن‌ها باید خرابی‌های معمول، نشتی‌ها، خرابی در قطعات الکتریکی و مکانیکی را تشخیص داده و تعمیر کنند. همچنین، تعویض قطعات فرسوده و تنظیم و تعمیر سیستم‌های کنترلی نیز در وظایف آن‌ها قرار دارد.

تنظیم کارکرد: اپراتور کولر ماشین باید سیستم تهویه را به‌طور منظم تنظیم کند تا بهینه عمل کند. این شامل تنظیم دما، فشار، سرعت باد و توزیع هوا در داخل خودرو یا فضایی است که کولر ماشین در آن نصب شده است.

علائم خرابی کولر ماشین

10. خرابی فن های خنک کننده

خرابی اواپراتور کولر ماشینفن‌های خنک‌کننده در کولر ماشین برای جریان دادن هوا و خنک کردن آن استفاده می‌شوند. اگر فن‌ها خراب شوند یا عملکرد نامناسبی داشته باشند، جریان هوا کاهش می‌یابد و امکان خنک کردن محیط درست را نخواهند داشت. در صورت خرابی فن‌های خنک‌کننده، بهتر است آن‌ها را تعویض کنید و با ثبت نام در امداد حافظ باتری از خدمات مجموعه استفاده نمائید.

11. خرابی کنترلر و سنسور

کولر ماشین معمولاً دارای سیستم کنترلی و سنسورهایی است که در تنظیم دما و عملکرد آن نقش دارند. خرابی یا خطای سنسورها می‌تواند منجر به عملکرد نادرست یا از کار افتادن کولر ماشین شود. در این صورت، تعویض سنسورها و بررسی کابل‌ها و اتصالات می‌تواند راه‌حل مناسب باشد.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش